Forum Hogwart
Naucz się magii Hogwartu!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wszystkie zaklęcia w HP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Hogwart Strona Główna -> Zaklęcia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sieghai
Zielony



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Sob 10:16, 29 Wrz 2007    Temat postu: Wszystkie zaklęcia w HP

Niewybaczalne(karane dożywociem w Azkabanie)

*Avada Kedavra - objawia się zielonym blaskiem, jest niemożliwe do zatrzymania, niewybaczalne. Powoduje śmierć (Chyba, że jest się Harrym Potterem).

*Cruciatus - (wypowiada się: Crucio) powoduje straszliwy ból, który może doprowadzić do trwaegoe pomieszania zmysłów ofiary, również należy do niewybaczalnych.

*Imperius- (wypowiada się: Imperio) wprawia ofiarę w stan hipnozy, mozna jej rozkazywać. Nie działa tylko na osoby o bardzo silnej woli.

Inne

*Lumos - daje światło

*Nox - gasi światło

*Avis - z końca różdżki wyfruwają ptaszki

*Orchideus - z końca różdżki stzrela wiązka pięknych kwiatów

*Alohhomora - otwiera kłódki i zamki

*Dissendium - kolejny otwieracz =) Przesuwa np. posąg, otwierając tajne przejście

*Diffendo - słaby uszkadzacz, np. pękaja szwy w plecaku...Wink
*Senpensortia - wyczarowuje węża

*Riddikulus - unieszkodliwia bogina

*Reparo - zaklęcie naprawiające

*Patronus - ( wypowiada się: Expecto Patronum) wyczarowuje widmo, które stanowi tarczę przed dementorami i przepędza ich. U każdego czrodzieja przybiera inną potać. W przypadku Harry'ego i jego ojca, jest to jeleń.

*Petrificus Totalus - ofiara pada jak słup soli, ale nie ginie. Nazywa sie to "Pełnym porażeniem ciała". Nieprzyjemne, ale odwracalne.

*Furnunculus - skórę pokrywają bąble

*Densaugeo - po tym jak Malfoy rzucił to zaklęcie na Hermionę, jej zęby wydłużyły sie aż za kołnierz... Zaklęcie odwracalne [i całe szczęście!]

*Drętwota - jak sama nazwa wskazuje, ofiara popada w odrętwienie i przestaje dawać znaki życia. (nie ginie)

*Wingardium Leviosa - sprawia, że coś w co wycelowaliśmy zaczyna lewitować.

*Locomotor - pomaga w taszczeniu ciężkich przedmiotów Smile

*Mobiliarbus - coś jak locomotor, ale ma krótsze działanie.

*Mobilicorpus-dzięki niemu nie musimy nieść nieprzytomnej osoby na plecach. Delikwent zawisa kilka cali nad podłogą.

*Accio - zaklęcie przywołujące.

*Conjunctivitus - zaklęcie oślepiające

*Tarantallegra- zmusza nogi przeciwnika do tańca

*Bąblogłowy- wokół głowy tworzy się wielka bańka i można przez jakiś czas oddychać pod wodą

*Sonorus - nie trzeba się potem wysilać, by ktoś cię usłyszał Smile Ma się głos donośny jak przez megafon!

*Quietus - odwraca Sonorus i znów mówimy normalnie

*Relashio - strumień wrzącej wody, tak mi się zdaje. Harry użył tego zaklęcia pod wodą, by unnieszkodliwić druzgotka. Było to w czasie drugiego zadania (Turniej Trójmagiczny).

*Expelliarmus- zaklęcie rozbrajające, z różdżki wydobywa się czerwony strumień światła.

*Wskaż mi - jeśli się zgubisz, to zaklęcie sprawi, że różdżka pokaże ci kierunek północny.

*Impedimento - lepiej tego unikać...Zadaje silny ból...

*Enervate - odwraca oszałamiacz.

*Impervius - [nie mylić z imperiusem!] zaklęcie odpychające. Hermiona zaczarowała tak okulary Harry'ego podczas meczu z Puchonami i w czasie ulewy chłopak lepiej widział...

*Priori Incantatem - efekt "cofnięcia zaklęć". Powtarza ostatnio użyte zaklęcie.

*Deletrius - odraca Prori Incantatem.

*Engorgio- zaklęcie powiększające

*Reducio -odwraca engorgio

*Ferula- opatruje rany, usztywnia i owija bandażem.

*Incendio - z różdżki strzela ogień. Albo rozpalisz ogień w kominku, albo coś podpalisz Smile

*Icancerus -związuje przeciwnika długimi linami

*Morsmordre - tym zaklęciem śmierciożercy wywołują Mroczny Znak.

*Fidelius - niezwykle złożone zaklęcie. W sposób magiczny dochodzi do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Starżnikiem Tajemnicy i nie można jej wyjawić, chyba że Starżnik zechce sam ją wyjawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toniak
Gość






PostWysłany: Nie 8:53, 07 Cze 2009    Temat postu: Zaklęcia ;p

Nieszkodliwe - jest to grono zaklec nie powoduj±cych szkód. Sa to zaklecia najczesciej wyczarowujace różne rzeczy np.: Imprevious, Avis , Orchideus itd. Podczas ich używania ważne jesy odpowiednie wypowiedzenie zaklęcia, bo w odróżnieniu od immych nie trzeba celować w jakie¶ miejsce, lub przedmiot.

Niewybaczalne - tym zaklęciom po¶więcony jest jeden dział z Obrony przed czarn± magi±, a mianowicie Złowrogie zaklęcia. Tam dowiecie się o zaklęciach niewybaczalnych. Tu powiemy tylko, że s± to najgroĽniejsze zaklęcia.

Przemieszczaj±ce - ta grupa zajmuje się przenoszeciem przedmiotów, co widać po samej nazwie. Wymagaj± one trochę mocy czarodzieja, i tak jak w przypadku zaklęć nieszkodliwych wskazane jest dokładne wypowiedzenia zaklęcia. Należ± do nich np.: Wingardium Leviosa, Mobiliarbus, Accio.

Obronne - w tej grupie znajduj± się zaklęcie służ±ce do ochrony przed rozmaitymi demonami jak dementorzy, lub podczas pojedynku czarodziejów. Niektóre wymagaj± ogromnej mocy czarodziejskiej jak na przykład Expecto patronum. Należ± do nich np.: Impendimento, Riddikulus, Expelliarmus.

Pomocne - do tej grupy należ± zaklęcia, które mog± okazać się pomocne w wielu sprawach czarodziejowi. Ich używanie przeważnie nie wymaga dużej mocy magicznej, więc wykonać je s± w stanie nawet pocz±tkuj±cy czarodzieje. Do grupy tej należ± np.: Waddiwasi, Lumos, Ferula, Aperacjum.

________________________________________________________
ZAKLĘCIA ATAKUJĄCE I POMOCNICZE

ACCIO - zaklęcie przywołujące wybraną rzecz (przybycie), z łaciny accio oznacza "przywołać".

ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamki drzwi, okien, kufrów, itp. (ALOHOMORA znaczy otwarcie).

APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie).

AVIS - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki (zaklęcia tego użył pan Ollivander podczas sprawdzania różdżki Wiktora Kruma przed Turniejem Trójmagicznym).

CARPE RETRACTUM - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Tworzy z różdżki magiczną linę za pomocą której możemy przyciągać przedmioty lub zostać do czegoś przyciągnięci.

CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, które czyści różne przedmioty

CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie (confundo oznacza pomieszać).

CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia). Wiktor Krum pokonał tym sposobem chińskiego ogniomiota.

COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi, Hermiona i Harry użyli je kilkakrotnie, kiedy uciekali wraz z innymi przed śmierciożercami w Departamencie Tajemnic

DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.

DEPULSO - wysyła impuls za pomocą którego można przewracać lub przesuwać różne przedmioty.

DIFFINDO - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia, przydatne na lekcjach zielarstwa.

DISSENDIUM - zaklęcie powodujące otwieranie np. przejścia do Hogsmeade w garbie jednookiej czarownicy (Dissendium znaczy przeciwieństwo zakończenia).

DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.

DRACONICUS - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Zamienia ono figurkę w małego smoczka.

DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące zesztywnienie całego ciała. Bardzo przydatne zaklcie

ENGORGIO - zaklęcie powiększające (Energia).

EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają przedmioty i eliksiry.

EXPELIARMUS- Wytrącenie różdżki (odepchnięcie)

FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich.

FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka. zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.

FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic.

FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów (odwrócenie przesunięcia).

FURNUNCULUS - zaklecie to powoduje ze wrog obrasta grzybami.

GLACIUS - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Jest to zaklęcie zamrażające wodę w lód.

IMPENDIMENTO - zaklęcie spowalniające atakujacego.

IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę, dobre dla "okularników" ponieważ krople deszczu nie osiadają na szkłach.

INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie

INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.

LAPIFORS - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Zamienia ono figurkę w małego króliczka/zajączka

LEGILIMENS - zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby.

LINIA WIEKU - zaklęcie, którego użył Dumbledore w HPiCO, by nie dopuścić uczniów poniżej 17-ego roku życia do wzięcia udziału w Turnieju Trójmagiczym.

LOCOMOTOR - zaklęcie powodujace przemieszczenie, lewitację przedmiotu i możliwość sterowania nim za pomocą różdżki. Działanie podobne do Mobiliarbus (z łaciny: locatio - umieszczenie, locus - miejsce, przestrzeń, moto - poruszać)

LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.

LUMOS - zaklęcie, które powoduje, że zapala się światełko na końcu różdżki i oświetla pomieszczenie (blask).

MOBILIARBUS - zaklęcie powodujące przemieszczanie się przedmiotów.

MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana

OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi

OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, które powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart\'a spowodowało eksplodowanie złamanej różdżki Rona z siłą małej bomby.

OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary.

ORCHIDEUS - zaklęcie wyczarowujące kwiaty, użył go pan Ollivander sprawdzając różdżkę Fleur Delacour przez Turniejem Trójmagicznym.

PAKUJ - zaklęcie, które pakuje ubrania

PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie.

PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).

PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik.

PRIORI INCANTATEM - zaklęcie, które umożliwia wykrycie ostatniego zaklęcia rzuconego przez daną różdżkę.

REDUCTO - zaklęcie redukujące

REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.

RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą. Jest to zaklecie rozsmieszajace

SERPENSORTIA - zaklęcie, które wyczarowuje węża z różdżki.

SILENCIO - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.

SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.

SONORUS - zaklęcie wzmacniające głos, użył go Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w quidditchu.

SPONGIFY - zaklęcie wymyślone przez autorów gry HP i KT. Polega ono na rzuceniu czaru na znak sprężyny i wskoczenie na nią. Wysoki skok gwarantowany!!

TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.

TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból.

UROK NAROWISTOŚCI - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły.

UROK POPLĄTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy którego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii.

VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z którego zostało tylko trochę pyłu."vipera" czyli "wąż", "żmija" i "evanesco" czyli "usunąć coś".

WADDIWASI - odblokowanie otworu, na dźwięk tego zaklęcia rzuconego przez profesora Lupina, z dziurki od klucza wystrzeliła grudka gumy do żucia i trafiła prosto w dziurkę nosa Irytka.

WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dźwięk którego latają różne przedmioty.

WSKAŻ MI - zaklęcie, które powoduje, że różdżka obraca się na północ.

ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego.

ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów (dodała Basia).

ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji

ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia.

ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł.

ZAKLĘCIE PODUSZKUJACE - (nie wiem jak to jest przetłumaczone, w każdym razie jest w "Quidditch przez wieki") polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników Quidditcha to mężczyźni

ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442

ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - użył je Zgredek w HPiKT, przy okazji robiąc okropny bałagan w domu Dursley\'ów; polega na lewitacji przedmiotów, coś jak WINGARDIUM LEVIOSA.

ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, którym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12.

ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchów".


ZAKLĘCIA OBRONNE I PRZECIWZAKLĘCIA

DELETRIUS - zaklęcie powodujące zniknięcie tego, co wyczarowała różdżka, przeciwzaklęcie do Prori Incantatem (przeciwność).

ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.

EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dźwięk którego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów. Jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić. Jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejów ma z nim trudności.

EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające (znaczy wyrzucać rozbrajać).

FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie).

FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć (to samo co neutralizacja).

NOX - gasi światło na końcu różdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask").

PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia.

QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.

REDUCIO - zaklęcie pomniejszające. REDUCIO jest przeciwzaklęciem do Engorgio (zaklęcie powiększjące).

RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.Zaklecie to sluzy do obrony przeciw Druzgotkami

RIDDIKULUS - zaklęcie obezwładniające bogina, zmusza go do zamienienia się w coś zabawnego.

ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do zaklecia przywolujacego; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka

________________________________________________________
ZAKLĘCIA ZAKAZANE (NIE WYBACZALNE)

AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa), "wymaga potężnej mocy magicznej", za użycie tego zaklęcia grozi dożywotnie przebywanie w Azkabanie.

CRUCIO - zakazana klątwa Cruciatusa, która zadaje ból krzyżowy - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból , nazwa tego zaklęcia wzięła się od łacińskiego czasownika "cruciare" co oznacza "torturować".

IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą. Zakazana klatwa Imperiusa. Za uzycie tego zaklecia grozi Azkaban.

MORSMORDRE - wywołuje znak ciemności - Mroczny Znak (znak mordu).

________________________________________________________
ZAKLĘCIA PRADAWNE


Zaklęcia te nie były dzielone na wybaczalne i niewybaczalne.

Mortaddin - Bardzo potężne zaklęcie uśmiercające. Ma taką moc że mogło by zabić 300 smoków za jednym razem. Broni przed nim jedynie Mythal, lecz nie zawsze udaje sie odbić zaklęcie

Mythal - Potężne zaklęcie obronne. Tylko to zaklęcie może odbić klątwę "MORTADDIN", ale rzadko się to udaje. Takimi czarami najczęściej chroniło się szkoły magii albo jak byli jacyś magicy zajmujący się czarną magią to używali tego czaru do osłaniania domów.

Bloodbonds - Potężne zaklęcie obronne. Takiego zaklęcia użyła Lili Potter, aby ochronić swego syna przed Voldemortem (nie wiem czy takiego bo nie było nazwy ale także chodziło o więzy krwi) Zazwyczaj, gdy potężny czarodziej chce chronić swoje dzieci i swoją rodzinę przed Voldemortem używa właśnie tego zaklęcia.

Nigtycryt – Zaklęcie podobne do dzisiejszego accio tylko teleportowało daną rzecz nawet z drugiego końca świata. A zaletą jeszcze jedna było to że nie miało znaczenia jakiej wielkości jest dany przedmiot (np. można było teleportować cały dom, może nawet Hogwart, ale bez przesady).

Zeiutmy - Klątwa diabelstwa. Gdy ktoś będzie nosił tą klątwę będzie diabelstwem (półczłowiekiem i pół przeklętym). Tego czaru nikt od dawna nie używał oprócz czarnoksiężników, ponieważ nikt na to nie zasługuje. Klątwa ta nie mija nawet po 1000 lat, czyli przenosi się na kolejne pokolenia.

________________________________________________________
Powrót do góry
AdminHpSql
Zielony



Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Sob 16:22, 12 Cze 2010    Temat postu:

Witaj!
Jestes zainteresowany szkola Magii i Czarodziejstwa - HpSql? Zapraszam! Strona powstala zaledwie 4 dni temu a juz sie preznie rozwija! Niezwykla ulica pokatna, pobudzajace wyobraznie opisy.. Zostan naszym uczniem, profesorem lub innym pracownikiem!
Zapisz sie juz dzis!

Adres www: (www).HpSql.y0.pl [adres oczywiscie bez nawiasow]
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam, Admin HpSql.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Hogwart Strona Główna -> Zaklęcia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin